De Praktijk

Is er rond de praktijk voldoende parkeergelegenheid?

Er is rond de praktijk ruime, gratis parkeergelegenheid.

Is de praktijk bereikbaar met het openbaar vervoer?

De praktijk is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Bijna recht voor de deur is een bushalte en op korte loopafstand zijn er ook andere haltes. Op www.9292ov.nl of Google Maps kunt u meer informatie vinden voor de snelste route naar de praktijk.

Is de praktijk toegankelijk voor minder validen?

De praktijk is goed toegankelijk voor minder validen. De toegangsdeuren zijn automatisch te openen, alle deuren zijn breed genoeg en de vloer is gelijkvloers. In het gezondheidscentrum is tevens een toilet voor minder valide aanwezig. In de meeste gevallen is behandelen in de eigen (rol)stoel mogelijk.

Welke talen worden er in uw praktijk gesproken?

Wij spreken in onze praktijk Nederlands, Engels (English) en Grieks (Ελληνικά). Arabisch met handen en voeten. Op dit moment hebben wij wel een stagiaire die Arabisch spreekt. Zij is aanwezig op de donderdag en vrijdag. Zij spreekt echter niet alle dialecten.

Hebben jullie een klachtenregeling?

Onze praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van de KNMT.Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het toch voorkomen dat u niet tevreden bent over een behandeling, laat het ons dan weten. Wij zullen proberen om het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Een goed gesprek is vaak belangrijk om onduidelijkheden weg te nemen. Komen we er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. De TIP-medewerker zal u verder adviseren.Wanneer u uw klacht schriftelijk wilt indienen dan kan dit via de KNMT klachtenregeling. De KNMT kan u helpen door te bemiddelen tussen u en uw tandarts of door een formele klachtbehandeling te starten. Deze zal resulteren in een uitspraak. Meer informatie vind u op de website van de KNMT.

Zijn er praktijkregels?

Ja. Klik hier om deze in te zien.

Administratie

Nemen jullie nog nieuwe patiënten aan?

Ja, onze praktijk neemt nieuwe patiënten aan.

Wijzigen van afspraken

Afspraken die al gemaakt zijn dienen minimaal 24 werkuren van tevoren gewijzigd te worden, anders zijn wij helaas genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen. Afspraken voor maandag kunnen tot uiterlijk donderdag 16.30 uur afgezegd te worden.

Wat zijn jullie betalingsmogelijkheden?

U kunt bij ons contant betalen, met uw PIN-pas of het bedrag zelf overmaken. Wij accepteren geen credit cards, cheques, buitenlandse valuta of betalingen in natura. Betalingen dienen binnen 21 dagen voldaan te worden.

Niet verzekerd?

Als u niet verzekerd bent hebben wij het liefst dat de nota direct per pin of contant wordt betaald. Van ons krijgt u de nota mee als bewijs van betaling.

Betalingsregeling?

Indien het voor u niet mogelijk is om een rekening in één keer aan ons te voldoen, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen om een betalingsregeling te treffen. Het liefst vóórdat er een behandeling is uitgevoerd. Dit is dan wel zo netjes. Voor behandeling vanaf 150 euro word getracht altijd een begroting toe te sturen.

Declareren jullie de rekeningen rechtstreeks bij de verzekering?

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen van onze rekeningen uitbesteed. Tot eind 2018 is dit via Infomedics. Zij sturen de nota eerst naar uw zorgverzekering. Voor het deel van de nota, dat wat niet vergoed word, ontvangt u een eventuele (rest)nota thuis. Indien u niet wilt dat de rekening aangeboden word bij uw verzekering horen we het graag.

Vanaf 1 januari 2019 gaan we het ietsjes anders doen.

De nota zal nog steeds eerst aangeboden worden aan uw zorgverzekering, maar dan via  het bedrijf Intelly. U zult echter niets merken van de tussenkomst van dit bedrijf. Onze praktijk staat namens op alle nota’s. Mocht er een restbedrag over blijven dan zal deze naar u gefactureerd worden.

Als u niet verzekerd bent hebben wij het liefst dat de nota direct per pin of contant wordt betaald. Van ons krijgt u de nota mee als bewijs van betaling.

Tot welke leeftijd krijgen jongeren de behandelingen vanuit de basisverzekering vergoed?

Vanaf januari 2011 worden de kosten van jongeren tot 18 jaar vergoed. Let op: Alles wordt vergoed, met uitzondering van kronen, bruggen en orthodontie.

Welke tarieven hanteren jullie?

Vanaf januari 2013 zijn de tarieven weer landelijk bepaald door de NZa. Voor informatie over de huidige tarieven kunt u hier klikken.

Naar welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?

U heeft van ons een nota meegekregen en u moet deze nog voldoen? Het openstaande bedrag kan worden overgemaakt naar rekening: NL49RABO0317837230 t.n.v. Tandartspraktijk Ypelaar. Vermeld a.u.b. bij uw betaling de gegevens zoals aangegeven op de nota.

Is uw praktijk aangesloten bij iXorg?

Ja, onze praktijk is aangesloten bij iXorg van de KNMT. Echter kunnen de nota’s niet rechtstreeks naar deze zorgverzekering. U dient zelf de nota te voldoen en op te sturen naar iXorg. Kijk voor meer informatie op iXorg.nl.

Heeft de praktijk een AGB code?

De AGB code van de praktijk is: 12098855

De AGB code van tandarts V. Papadopoulou: 12198790

De AGB code van tandarts R. Hustinx: 12077030

Wat zijn de BIG registratienummers van de tandartsen?

Vicky Papadopoulou: 29919129002

Roos Hustinx: 09060376502

Valerie Bliek: 19917051702

Behandelingen

Op welke leeftijd beginnen jullie met het behandelen van kinderen?

In principe beginnen we met de controle als uw kinderen een jaar of twee oud zijn. Echter zien wij kinderen graag als ze hun eerste tandjes krijgen. In deze fase kunnen wij u namelijk advies geven betreffende tandenpoetsen, voeding en drinken. We komen namelijk nog vaak tegen dat kinderen rond de leeftijd van 1,5-2 jaar al (beginnende)gaatjes hebben. Deze zijn meestal veroorzaakt door slechte voeding- en drinkgewoontes en het niet op de juiste manier(of juiste tijdstip) poetsen van de tanden. Zo kunnen we een hoop ellende voorkomen.

Hoe lang duurt het voordat een verdoving raakt uitgewerkt?

Dit hangt af van de plek waar de verdoving is gezet. Boven is de verdoving vaak binnen 1 à 2 uur uitgewerkt. Onder kan het variëren van 1 à 2 uren(bij lokale verdoving) of 5 uren bij het verdoven van de gehele linker of rechterhelft van de onderkaak. Dit zijn echter gemiddelde tijden, de werkelijke tijd verschilt per persoon.

Zetten jullie ook draadspalkjes vast?

Jazeker. Wij kunnen net als bij de orthodontist uw spalkje weer stevig vastzetten. We raden u aan om zo snel mogelijk te bellen wanneer uw spalkje los is om schuiven van de tanden te voorkomen. Indien u korter dan 12 maanden geleden bent afbehandeld bij een orthodontist adviseren wij u contact op te nemen met de orthodontist die u toen behandeld heeft.

Kan ik bij jullie meerdere behandelingen combineren in een afspraak?

In veel gevallen is dit mogelijk. U kunt hier, bij het maken van uw afspraak, aan de balie naar informeren. Houdt u er wel rekening mee dat bij het combineren van behandelingen de wachttijd kan oplopen.

Kan ik bij jullie een vaste behandelaar krijgen?

Op dit moment werken er 2 tandartsen, 3 preventieassistentes en 1 mondhygiënist in de praktijk. U kunt ten allen tijde uw voorkeur doorgeven. Wij zullen dan ons best doen om u zo veel mogelijk bij deze persoon in te plannen. Helaas kunnen wij geen garantie geven dat dit altijd mogelijk is. Dit is vaak het geval bij spoed of onverwachte ziekte. Wel doen wij ons best om dit vooraf met u gecommuniceerd te hebben.

Aanvullende informatie

Eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek aan onze praktijk vinden er in principe geen tandheelkundige behandelingen plaats. Wij stellen het op prijs als u tijdens dit bezoek een naar waarheid ingevuld exemplaar van de gezondheidsvragenlijst van onze praktijk meeneemt. In principe ontvangt u deze van ons via de mail of post, nadat u zich heeft ingeschreven. Heeft u toch geen lijst ontvangen, dan kunt u deze downloaden van onze website en uitprinten, of bij ons aan de balie afhalen. Wanneer bij het eerste bezoek blijkt dat u nog geen lijst heeft ingevuld dan wordt u bij binnenkomst gevraagd om dit alsnog te doen.Ook zijn wij wettelijk verplicht om uw Burgerservicenummer (BSN) te controleren. Wij hebben hiervoor een geldig legitimatiebewijs van u nodig. Wanneer u de verplichte administratieve handelingen heeft doorlopen zal de assistente u naar de behandelkamer leiden en de tandarts een mondonderzoek bij u uitvoeren. Wanneer er geen recente röntgenfoto’s beschikbaar zijn, zullen deze zonodig worden gemaakt. Aan de hand van het onderzoek en de foto’s zal de tandarts u vertellen hoe de situatie in uw mond er voor staat en u informeren over de eventuele vervolgstappen die genomen kunnen worden. Uiteraard heeft u tijdens uw bezoek ook ruime gelegenheid om vragen te stellen.Soms kan de tandarts, indien het een uitgebreide, ingewikkelde casus is, niet gelijk een behandelplan voor u opstellen. Soms heeft de tandarts ook wat aanvullende informatie nodig hebben in de zin van studiemodellen(afdrukken van het gebit) of mondfoto’s(foto’s gemaakt met een fototoestel) om een plan uit te kunnen werken. Vervolgens zal de tandarts een behandelplan voor u uitwerken welke u per mail of post opgestuurd krijgt. U kunt deze thuis rustig doorlezen en als alles duidelijk is kunnen we overgaan tot het starten van de uitvoering ervan. Zoniet, dan kunnen we een afspraak met u inplannen waarbij de tandarts of een toegewezen assistente en u het behandelplan samen doornemen en u ook al uw vragen kunt laten beantwoorden.

Behandelwijze

Ziet u op tegen een behandeling? Bent u angstig of zenuwachtig? Vindt u het fijn als er wordt gepraat tijdens een behandeling, of juist niet? Wilt u graag uitleg over wat er gebeurt in uw mond of hoort u liever zo min mogelijk? Wanneer u voorkeur heeft voor een bepaalde behandelwijze kunt u het ons melden. We zullen ten alle tijde proberen rekening te houden met uw wensen. In principe bepaald u zelf of u voor een behandeling verdooft wordt. Wanneer de tandarts een erg gevoelige behandeling verwacht zal verdoving wel worden geadviseerd. Onze behandelingen richten zich op het afleveren van een technologisch hoogwaardig product in uw mond. Esthetiek en duurzaamheid staan hierbij centraal. Wij maken daarom gebruik van kwalitatief goede materialen en moderne apparatuur.

Praktijkhygiëne

Onze praktijk is opgebouwd rond hygiëne: Wij leven de regels en richtlijnen op het gebied van praktijkhygiëne en infectiepreventie zorgvuldig na. (Er zijn gebieden waar de regels en richtlijnen zelfs worden overtroffen). Nieuwe ontwikkelingen en inzichten worden op de voet gevolgd. U kunt er op rekenen dat u bij ons altijd wordt behandeld met schone instrumenten en nieuwe materialen. Er wordt dagelijks veel tijd en moeite gestoken in het zorgen voor een superieure praktijkhygiëne en wij zijn hier dan ook erg trots op.

Voorlichtingsfolders

Op onze site kunt u in principe over bijna alle behandelingen/tandheelkundige onderwerpen informatie vinden. Het Ivoren Kruis heeft ook een uitgebreide collectie voorlichtingsfolders. Klik hier om deze te bekijken.